17 januari
Er moet iets eenvoudigs aan de hypotheek van een dierbare gewijzigd worden – fluitje van een cent zou je denken, maar bij ABN AMRO niet. Na twee maanden bellen en bellen en bellen met steeds andere medewerkers, na talloze e-mails zijn we nog geen steek opgeschoten. Dat wil zeggen: er kwam wel een offerte, maar die week op alle punten af van wat er besproken was. Regelmatig hoorden we: “Nu hebben we alle papieren,” en dan vroegen ze weken later of we toch nog iets op wilden sturen. Tot de volgende mail arriveerde: “Het hoeft niet meer, hoor, we hebben dat document al.”
Fout wordt op fout gestapeld en het einde is nog steeds niet in zicht. Vandaag kwam er een mailtje binnen waarin de zoveelste stommiteit werd aangekondigd. De contactpersoon probeert ons (tegen beter weten in?) gerust te stellen: “Ik ga dit zo direct even met mijn leidinggevende bespreken om dit met voorang te laten herstellen. Als ik dat op regulire wijze doe dan duurt het nog drie weken voordat we opnieuw een correcte offerte toe kunnen sturen.”
Voor de duidelijkheid: die spelfouten heb ik er niet in gezet.
Op Independer krijgt de bank een 7,3 van hypotheek-respondenten, de laatste reactie dateert van juni 2013. Sinds die tijd is het hele bedrijf kennelijk in beslag genomen door de voor- en nabereidingen van de nieuwjaars-verkleedact van directrice Gerrit Zalm, en zijn ze helemaal vergeten dat er ook nog klanten wachten. Gekke Gerritje, lever eens snel fatsoenlijk werk!